måndag 6 juli 2009

Semestern får vänta


Precis när jag började känna att ledigheten var på gång så insåg jag att jag får vänta lite med att vara ledig. Förra veckan satt jag tre dagar på en tung rättegång på Hovrätten i Sundsvall. Nämndemanna uppdraget är mycket intressant, men efter den rättegången var jag otroligt trött, både mentalt och fysiskt. Min rygg börjar verkligen protestera mot allt sittande och jag misstänker en mindre inflamation i ryggen. Men efter ett par sköna dagar hemma i Fåker med staketbygge och födelsedagsfirande av Saga (systerdootra) så började jag på att slappna av och känna mig ledig.... då kom insikten - det är bara att packa väskan och stressa till flyget!



I dag är jag i Bryssel och förbereder ett möte jag ska ha med Assembly of European regions (AER) och den arbetsgrupp som jag är ordförande för. Vi ska planera och bestämma hur vi ska fortsätta arbetet med att forma framtidens europeiska regionalpolitik! Stort och intressant, men ack så svårt att välja rätt väg att gå i detta arbetet. Men det ska bli kul att dra igång gruppen igen efter en viss tids viloläge. Nu sitter jag på MidSweden office på Rue Palmerstone, 2 kvarter från kommissionen byggnad i Bryssel. Det är kvavt och fuktigt ute, solens strålar kämpar igenom regnskurarna men det är ju ialla fall sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar